- Home
- FAQ
FAQ
Je leeftijd op de dagen van het evenement is 14 jaar of ouder. Deelnemers onder de 18 jaar moeten begeleid worden door een deelnemer boven de 18 jaar.
De inschrijving is geopend tot en met 31 mei.
De kosten voor deelname bedragen voor 2023 bedragen inclusef de verplicht te dragen set kleding:
Deelname aan 1 dag kost € 142,50 per persoon. Hierbij is inbegrepen een shirt en broek van hoogwaardige kwaliteit afgestemd op jouw wijze van beklimming van de Mont Ventoux
Deelname aan 2 dagen kost € 199,-- per persoon. Hierbij is inbegrepen 2 sets kleding.
Nee, u mag meedoen zonder medisch te zijn gekeurd.
U hoeft geen topsporter te zijn om de beklimming van de Mont Ventoux tot een goed einde te brengen. Wij adviseren wel om goed te trainen en met een goede conditie aan de start te verschijnen.
Deelname is op eigen verantwoordelijkheid.
Een team bestaat uit minimaal 2 deelnemers inclusief de teamcaptain.
De Stichting organiseert de beklimming in Frankrijk.
Informatie over onze partner Résidence Hameau des Sources, 26570 Montbrun-les-Bains, Frankrijk vind je op: Overnachting in Frankrijk.
Op deze locatie is tevens de uitgifte van de kleding, informatiebalie en overige activiteiten worden hier georganiseerd.
Iedere (team)deelnemer krijgt een persoonlijke actiepagina op deze website om zijn of haar minimale donatiebedrag van € 400,-- te werven.
Deelnemers krijgen een kwalitatief hoogwaardige set (shirt plus broek) kleding voor de gekozen activiteit. Deze set moet tijdens de beklimming worden gedragen. Daarnaast zorgt de Stichting voor een veilige beklimming en verzorgingsposten onderweg. Alle deelnemers ontvangen voor het evenement alle benodigde informatie.
Een set kleding van hoogwaardige kwaliteit is inbegrepen bij inschrijving en afgestemd op de gekozen activiteit (wandelen, hardlopen of fietsen)
Fietsers shirt met rits aan de voorkant en fietsbroek met zeem.
Wandelaars shirt met korte mouwen, v-hals en aansluitende wandelbroek.
De hardlopers een singlet en aansluitende wandelbroek.
Teamsupporters kunnen tijdens de inschrijving ook een outfit bestellen.
Neem voor het bestellen kennis van de door de leverancier aangegeven maattabel. Onze kleding is van hoogwaardige kwaliteit, dit betekend dat de fietsbroek, de wandelkleding en hardloopbroek een erg aansluitend (slim fit) model hebben. Bestel daarom niet een te kleine maat en meet je omvang eerlijk!
Er zijn 6 paslocaties in Nederland, deze info wordt nog gedeeld.
Via Informatie over evenement/Kleding vind je meer informatie om de juiste maat te bepalen.
Na inschrijving ontvang je eind maart een mail om je kledingmaten door te geven. Uitgifte van de kleding vindt in Frankrijk plaats.
Deelnemers kunnen tot 30 mei hun kledingmaat nog wijzigen. Wijzigingen per mail doorgeven onder vermelding van:
Je naam en titel van je actiepagina
Fietsen, wandelen of hardlopen
Gewenste maat shirt en maat broek
Na 30 mei wordt de kleding besteld en zijn aanpassingen niet meer mogelijk.
De kleding wordt in Frankrijk uitgegeven via onze informatiebalie op
Résidence le Hameau des Sources, 26570 Montbrun-les-Bains, Frankrijk tijdens de openingstijden.
Voor teams met meer dan 10 deelnemers aan het evenement wordt de kleding in dozen verpakt zodat deze door 1 teamlid opgehaald kan worden.
Informatie hierover ontvangt u tegen die tijd.
Wij faciliteren êên beklimming van de Mont Ventoux met onze verzorging en medisch team.
Je mag de berg meerdere keren beklimmen, maar alle beklimmingen buiten de officiële klim doe je op eigen gelegenheid en dus ook op eigen verantwoordelijkheid.
Wij willen wel graag dat alle deelnemers bij de centrale start in Sault aanwezig zijn.
Annuleren is mogelijk: het volstaat om hierover een e-mail te sturen met als onderwerp 'Annulering'.
Annuleren is altijd mogelijk, maar heeft wel financiële consequenties. In geval van overmacht beoordeelt het bestuur van Stichting Grot Verzet Tegen Kanker of in aanmerking komt voor volledige restitutie. De uitgebreide voorwaarden voor annulering vindt u hieronder.
Annuleringsvoorwaarden
Indien een deelnemer afziet van deelname zijn de annuleringsvoorwaarden als volgt:
Annulering voor 1 juni: retour 50% van het inschrijfgeld
Annulering na 1 juni: retour 15% van het inschrijfgeld
Sponsorgelden worden bij annulering niet geretourneerd en worden niet doorgeschoven naar een volgend jaar.
Indien annulering door overmacht plaatsvindt dient dit vergezeld te zijn van een schriftelijk bewijs (zoals bijvoorbeeld een doktersverklaring). In deze gevallen beslist het Bestuur van de Stichting Groot Verzet Tegen Kanker over de kwijting van kosten voor de deelnemer in overleg met deelnemer zelf. Zowel de deelnemer als het Bestuur zullen zich hierbij jegens elkaar gedragen conform de kernwaarden van de Stichting. Overmacht kan bijvoorbeeld zijn ziekte of overlijden in de directe familiekring.
De Stichting Groot Verzet Tegen Kanker is zelf ook afhankelijk van sponsoren om de overhead kosten te kunnen dragen. Denk aan het in stand houden van onze website, inschrijfsysteem. Gelukkig hebben wij voor het evenement veel bedrijven die ons in natura sponsoren. Toch ontkomen wij jaarlijks niet aan een aantal kosten waar wij graag een bijdrage voor ontvangen. Wij stellen een financiële bijdrage erg op prijs, maar je kan je ook als vrijwilliger belangeloos inzetten voor de stichting. Hieronder vind je een overzicht van de verschillende manieren om een bijdrage te leveren.
Als bedrijf onze Stichting sponsoren Er zijn diverse mogelijkheden om de Stichting Groot Verzet Tegen Kanker als bedrijf te sponsoren. Uiteraard staan wij open voor nieuwe ideeën en bespreken we graag de mogelijkheden om tot een samenwerking te komen. Mocht je geïnteresseerd zijn in sponsoring, of heb je een vraag over sponsoring? Neem dan contact op met de Sponsorcommisie.
Inzetten als vrijwilliger Zonder vrijwilligers kan geen enkele vereniging of stichting bestaan! Voel je je verbonden met ons doel en wilt je deel uitmaken van een geweldige enthousiaste club? Heb je de tijd en de drive om je tijdens de maanden voorafgaand aan het evenement in te zetten, of wil je tijdens het evenement meehelpen? Schrijf je dan in als vrijwilliger! Je kunt je aanmelden bij Frank via: vrijwilligers@grootverzettegenkanker.nl
Eenmalig sponsoren Doen er deze editie geen vrienden, familie of kennissen mee, maar wil je wel een financiële bijdrage leveren aan de Stichting Groot Verzet Tegen Kanker? Er bestaat de mogelijkheid om de stichting eenmalig te sponsoren.
Je beschikt niet over online bankieren of creditcard? Door geld over te maken op NL90 RABO 0321 3555 55 ter name van Stichting Groot Verzet Tegen Kanker steunt u ons ook!
In de praktijk zien wij dat het werven van € 400,-- geen probleem is. Het gemiddeld geworven bedrag is de laatste jaren meer dan € 1,000,-- per deelnemer. Op de website vindt je tips om dit bedrag te werven. Door deel te nemen verplicht je jezelf om minimaal € 400,- op te halen. Bij vragen kan je contact opnemen met info@grootverzettegenkanker.nl.
Ben je lid van een team? Dan geldt gezamenlijk gemiddeld €400,-- per persoon.
Stichting Groot Verzet Tegen Kanker doneert 50% van het totaal ingezamelde geld naar onderzoeksdoelen welke wij via het KWF selecteren.
De overige 50% gaat naar onze lokale goede doelen. Deelnemers kunnen bij inschrijving een lokaal goed doel selecteren. Dit is niet verplicht. Maak je geen keus dan verdelen wij het geld over onze goede doelen.
Deelnemers kunnen het lokale doel dat ze hebben gekozen tijdens hun inschrijving wijzigen door een e-mail te sturen met:
je naam
titel van je actiepagina
lokale doel waarvoor je actie wil voeren.
Wij hebben tijdens het evenement veel vrijwilligers nodig om onze deelnemers bij te staan. Wij vragen alle vrijwilligers zich aan te melden via een e-mail. Vermeld je naam, mailadres en telefoonnummer. Op deze manier kunnen wij alle vrijwilligers van informatie voorzien en indien nodig bereiken via de opgegeven contactgegevens.
De vrijwilligerswerkzaamheden zijn onder te verdelen in diverse commissies en werkgroepen. Hieronder in het kort wat de commissies inhouden, zodat u kunt beoordelen wat het beste bij u past.
Commissie communicatie Deze commissie is verantwoordelijk voor alle interne- en externe communicatie van de Stichting Groot Verzet Tegen Kanker. Voor deze commissie zijn we op zoek naar allround redacteuren die voor alle media kunnen schrijven: een bericht voor de nieuwsbrief, een persbericht, een uitnodiging, een nieuwsbericht, teksten voor onze de website, enzovoort. Daarnaast zoeken we flexibele communicatieprofessionals die zich in brede zin willen inzetten voor de Stichting Groot Verzet Tegen Kanker.
Ben je geïnteresseerd en/of wil je meer weten over de activiteiten van deze commissie, neem dan contact op met een van onze bestuursleden.
Commissie evenementencoördinatie Deze commissie is verantwoordelijk voor de organisatie van het evenement in Frankrijk. Deze commissie is onderverdeeld in de werkgroepen transport, medisch, motards, verzorging en vrijwilligers. Voor vrijwilligerswerkzaamheden bij de commissie evenementencoördinatie is aanwezigheid in Frankrijk wenselijk.
Bent u geïnteresseerd en/of wilt u meer weten van deze commissie, neem dan contact op met een bestuurslid.
Commissie Sponsoring Deze commissie is verantwoordelijk voor het werven van sponsoren. Bent u geïnteresseerd en/of wilt u meer weten over de activiteiten van deze commissie, neem dan contact op van de mail met Commissie Sponsoring, bestuursvoorzitter van de stichting en tevens verantwoordelijk voor de sponsoring.
Er is enorm veel te doen in de week van het evenement! Hieronder een overzicht van de belangrijkste taken.
ALGEMEEN
Opbouw
- Opbouw en inrichting van de tenten voor deelnemers en vrijwilligers.
- Uitpakken en sorteren kleding deelnemers en vrijwilligers
- Inrichten informatiebalie
Voorbereiding
- Bemannen van de informatiebalie; beantwoorden van vragen van deelnemers/supporters
- Bemannen van de telefoon voor vragen van deelnemers/supporters
- Assisteren in uitgifte maaltijden deelnemers/vrijwilligers
DAGORGANISATIE
Motards
- Monitoren van de route
- Verkeer regelen op knooppunten
- Monitoren van de trainingsrit
Verkeersregelaars
- Regelen van verkeer ten behoeve van de veiligheid van deelnemers. Bij de start, onderweg en de top van de Mont Ventoux
- Regelen van verkeer naar de parkeerplaatsen
Publiekscoaches
- In goed banen leiden van supporters op de weg
Medisch
- S.E.H verpleegkundigen
- Artsen
Verzorgingsposten
- Bemannen van verzorgingsposten onderweg.
- Uitgifte van water, fruit
- Helpende hand en een bemoedigend woord.
Chauffeurs
- Rijden van busjes t.b.v materialen en vrijwilligers.
- Rijden van busjes t.b.v deelnemers van de top MVT naar Chalet Reynard.
Opruimen
- Opruimen en afbreken van tenten, materialen etc.
Het evenement Groot Verzet Tegen Kanker wordt georganiseerd door de Stichting Groot Verzet Tegen Kanker, die werd opgericht in 2007.
De verbondenheid in het leven met en strijden tegen kanker is de belangrijkste waarde van de Stichting Groot Verzet Tegen Kanker. Trots zijn wij op de prestatie die deelnemers, vrijwilligers, sponsoren en andere betrokkenen elk jaar weer leveren. Want door samen verantwoordelijkheid te nemen, zijn wij in staat de Mont Ventoux te bedwingen en een substantiële bijdrage te leveren in de strijd tegen kanker.
Contactadres:
Postbus 494
7940 AL MEPPEL
RSIN: 817855853
Info@grootverzettegenkanker.nl
ANBI status sinds 01-01-2011
Het evenement vindt plaats op de Mont Ventoux. Deze bijna mythische berg ligt in de Provence, Zuid Frankrijk.
De edities tot en met 2013 vonden plaats op de klim van Bedoin naar de top van de Ventoux. Met ingang van 2014 vindt de start plaats in Sault en gaan de wandelaars, hardlopers en wielrenners van daaruit via Chalet Reynard naar de top van de Mont Ventoux.
Delen